WIADOMOŚCI

Vettel dosadnie skomentował dźwięk nowych V6
Vettel dosadnie skomentował dźwięk nowych V6
Sebastian Vettel w ostrych słowach skrytykował nowe, zdecydowanie cichsze silniki F1, które od samego początku wywołują wśród fanów sporo negatywnych emocji.
baner_rbr_v3.jpg
Podobnie jak większość obserwatorów Vettelowi nie podoba się kierunek w jakim poszły zmiany w Formule 1.

„To g…o” bez skrupułów deklarował Niemiec, po tym jak został zapytany o nowy dźwięk silników F1. „Podczas wyścigu byłem na pitwall i było tam ciszej niż w barze!”

„Uważam, że dla fanów nie jest to dobre. Uważam, że F1 powinna być spektakularna- a jej dźwięk jest jedną z najważniejszych rzeczy.”

„Pamiętam, nie wiele co prawda, gdyż miałem wtedy sześć lat, jak poszliśmy oglądać bolidy podczas wolnych treningów przed GP Niemiec. Wtedy jedyną rzeczą jaką zapamiętałem był dźwięk.”

„Pamiętam jak było wtedy głośno i jak czułem bolidy przez ziemię, gdyż tak bardzo drżała. Szkoda, że nie mamy tego już w F1.”

Lewis Hamilton z kolei uważa, że nowe silniki Formuły 1 mogą robić wrażenie w inny sposób.

„Jest OK” mówił Hamilton, pytany o to samo. „Nie jest tak wyjątkowo jak kiedyś, ale mamy dużo mocy, więc jest wyjątkowo w inny sposób.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
RyżyWuj

27.03.2014 11:15

0

Sebowi najwyraźniej puszczają nerwy, a Luiza jak zwykle zrelaksowana dostrzega tylko pozytywy i szanse w otaczającym świecie. GO HAM!


avatar
szoko

27.03.2014 11:36

0

Mnie również nie podoba się dzwięk i te wszystkie zmiany.Vettel narzeka ponieważ merc jest duzo z przodu, Hamilton nie widzi problemu ponieważ ma szansę zdobyc majstra, a rywala ma tylko jednego Rosberga.


avatar
radzix

27.03.2014 11:50

0

Brawo Vettel! Zgadzam się w 100% ziemia drżała i o to chodzi!


avatar
Tutankhamun

27.03.2014 11:51

0

1.@ i 2.@, gdzie jest napisane ze to dzwiek silnikow jast winny pozycji zawodnika?, Osobiscie wole ciche auta (cywilne), ale tutaj przyznaje racje paluchowi, w F1 teraz jest wlasnie ,,dzwiek,, , nie ma RYKU! stada koni, konie .....wa jada na rolkach.


avatar
szoko

27.03.2014 12:18

0

4@ Jak komuś nie idzie to czepia się wszystkiego.W PIERWSZYM ZDANIU PISZE E VETTEL WYPOWIEDZIAŁ SIĘ ŻLE O NOWYCH SILNIKACH, A JEMU CHODZIŁO O DZWIĘK.


avatar
magic942

27.03.2014 14:31

0

@5 "Sebastian Vettel w ostrych słowach skrytykował nowe, zdecydowanie CICHSZE silniki F1" Czytaj ze zrozumieniem. Vettel krytykuje nie silniki tylko dźwięk!


avatar
Martitta

27.03.2014 14:34

0

Dobrze powiedział...


avatar
Greek

27.03.2014 14:38

0

Zaczyna się lansowanie na krytyce silników. Zwykłe wypowiedzi pod publiczkę, wcześniej Briatore, Panis czy Rossi. A co do wypowiedzi niemiaszka to przeklinać każdy umie, szkoda tylko że ludziom się to podoba. No cóż, takie mamy społeczeństwo. Nie jarajcie się tak tymi wypowiedziami, każdy widzi jak jest, a to , że taki jeden z drugim ze światka F1 się o tym wypowie, niczego nie zmieni.


avatar
KowalAMG

27.03.2014 15:10

0

BON VOAYAGE SAM JESTES TYM CO PISZESZ .. ZACZNIJ JEŹDZIĆ RÓWNYM BOLIDEM I WALCZ JAK MISTRZ BO NARAZIE POKAZUJESZ DZIECIAKA BEZRADNEGO BO NIEMA BOLIDU KTORY MÓGŁBY WYGRYWAĆ .. TO KONIEC RBR I V .


avatar
R4F1

27.03.2014 15:26

0

pierwszy raz zgodzę się z Vettelem. Dźwiek nowych silników nie pasuje do królowej sportów motorowych. A, że Vettel przyzwyczaił się do jazdy czymś o klasę lepszym, a teraz wychodzi jego frustracja obecną sytuacją to już inny temat. Najgorsze jest w tym to, że RBR niedługo będzie miał juz ponownie narzędzie do wygrywania wszystkiego i znowu będzie jak w poprzednich 4-5 latach... :(


avatar
BrudnyHarry

27.03.2014 15:37

0

Ja rok temu jak usłyszałem na żywo ryk silników to wywołało naprawdę wielkie emocje i z pewnością jest to bardzo ważny element dla fanów. Będe miał okazję w tym roku w Austrii również oglądać na żywo wtedy będe mógł powiedzieć faktycznie jaka jest różnica. Lecz obawiam się że przez takie zmiany F1 straci wielu sympatyków.


avatar
RyżyWuj

27.03.2014 16:20

0

Silniki brzmią kiepsko, ale kierowca powinien zachować jakiś dystans. Zresztą F1 to nie jest spektakl dla głuchoniemych, ziemia nie musi drżeć, żeby były emocje.


avatar
elin

27.03.2014 17:56

0

Vettel powiedział prawdę, ale taki słowa w politycznie poprawnej F1 ... Chyba Sebastian za dużo przebywa w towarzystwie Kimiego ... ;-).


avatar
komentator

27.03.2014 18:32

0

I ma rację, za 10, 15 lat może będzie się o nich mówiło klasyczne ale to nie jest prawdziwy heavy metal


avatar
Skoczek130

27.03.2014 20:50

0

Bez owijania w bawełnę - obecnie nie słyszymy pojazdu F1, tylko sokowirówki. Pozostaje czekać do 2015 roku, kiedy producenci i zespoły ogarną jednostki i będą mogły używać je w pełni. W tym roku nie ma na to szans, tym bardziej w przypadku Renówek i Ferrari... ;)


avatar
Root

27.03.2014 21:21

0

@8. Greek - twoje marudzenie na dźwięk na pewno nic nie zmieni, za to jego może, także dobrze, że się wypowiedział i dobrze, że w ostrym tonie. Z F1 wiążą się emocje i odczucia, a niesamowity ryk silników jest (a raczej był...) nieodłączną częścią wyścigów. Bez tego są takie... nijakie. Obrazowo i osobiście mogę to porównać do startu rakiety. Byłem przy takich startach rakiet ziemia-powietrze na żywo i to dość blisko, i mogę powiedzieć, że o ile te nowsze (też stare, ale nowsze ;) ) są szybsze i celniejsze, a starsze były wolniejsze, większe i bardziej zawodne, to jeśli chodzi o emocje i sam efekt startu to jest on nieporównywalny. Teraz słychać "pyk", potem jest zapłon pierwszego stopnia, "szuuuu" i rakiety nie ma na wyrzutni. A kiedyś przy starcie drżała ziemia, powietrze i wszystko dookoła. W F1 mamy coś podobnego, tyle że o ile tam zupełnie nie chodzi o efekt dźwiękowy i emocje, to w F1 jak najbardziej.


avatar
KowalAMG

27.03.2014 22:27

0

Napewno pracują i mysla nad dzwiekiem potrzebujemy CZASU do jego ewolucji wiec napewno sezonu , max dwóch byc moze przy okazji wykorzystaja go do powiekszenia osiagow pozyjeny zobaczymy ...


avatar
melo

28.03.2014 03:27

0

Według mnie od strony technologicznej nowy V6 Turbo jest bardzo ciekawym silnikiem, prawdopodobnie najbardziej zaawansowany technologicznie silnik spalinowy w histori motoryzacji. LECZ faktem jest że jego brzmienie kiepsko pasuje do F1 zwłaszcza zaraz po erze V8 wolnossącego gdzie turbiny nie było więc nic nie tłumiło dźwięku wydobywającego się z układu wydechowego.


avatar
mark.

28.03.2014 07:07

0

mimo iż człowieka nie trawie tak pjona dla "fety", nie wiem czy to jego słowa czy PR Managera ale pjona się należy ;]


avatar
ad78

28.03.2014 17:40

0

no i limit paliwa przez RBR będzie w normie


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu